- See more at: http://blogtimenow.com/blogging/automatically-redirect-blogger-blog-another-blog-website/#sthash.auAia7LE.dpuf گاهك: ياد روزهاي خجالت نكشيدن

یکشنبه، دی ۰۴، ۱۳۹۰

ياد روزهاي خجالت نكشيدن

همين‌طور بيخودي و بي دليل٬ يكهو يادم افتاد زمان رياست جمهوري خاتمي٬ وقتي به سفري جايي مي‌رفت٬ حين پرواز٬ پيام‌هاي صلح و دوستي براي رؤساي جمهور كشورهايي مي‌فرستاد كه هواپيمايش از فراز آسمان آن‌ها گذر مي‌كرد.

چيزي از جنس حسرت و نوستالژي آن روزهاي طلايي. روزهايي كه مي‌توانستيم سرمان را بالا بگيريم و بگوييم اين مرد٬ با اين فهم و كمال٬ با اين منش صلح‌جو و آزادي‌خواه٬ با اين رفتار موقر و سنجيده٬ با اين بيان و زبان و سخن گفتن پاكيزه٬ با اين آرايش و  لباس و محاسني كه از تميزي و برازندگي برق مي‌زند٬ رييس جمهور من است.
دلم تنگ شد براي مردي كه در اوج قدرت هيچ زمان مردم كشورش را تحقير نكرد. هميشه در برابرشان فروتن بود و هيچ‌گاه با عتاب و درشتي سخن نگفت. هيچ زمان و هيچ جا اسباب خجالت و سرشكستگي مردمش را فراهم نياورد. مردي كه علم و فرهنگ و تاريخ و هنر را مي‌شناخت و پيام نوروزي‌اش را با غزلي از حافظ آغاز مي‌كرد.
دلم تنگ شد برايش. براي آن روزها؛ روزهاي خجالت نكشيدن.


پ.ن. با تمام گلايه‌هايي كه هست و مي‌دانيم.

۳ نظر:

  1. پيش نمايش
    ویرایش
    ناشناس گفت...

    نظرات حضرات آیات
    حکیم، نجفی خوانساری، شفیعی، قزلجه ای ،جناتی، راستی کاشانی، فقیه ایمانی ، روحانی ،هاشمی شاهرودی ، تسخیری ، بنی فضل ، موسوی همدانی ،موسوی جزایری، کریمی، قریشی، معصومی، موسوی زنجانی و اشراقی ،محفوظی، خاتم یزدی، ملک حسینی، فاضل هرندی و جعفری ،مشکینی،فاضل لنکرانی،جوادی آملی، یزدی و مؤمن + طاهری اصفهانی + یوسف صانعی

    در خصوص آیت الله العظمی خامنه ای

    http://salehat.ir/index.php?option=com_alphacontent&view=alphacontent&Itemid=71

    پاسخحذف
  2. و حالا حالاها باید انگار اون روزها رو در خواب ببینیم..

    درود بر یک سوییس نشین وبلاگنویس

    پاسخحذف