- See more at: http://blogtimenow.com/blogging/automatically-redirect-blogger-blog-another-blog-website/#sthash.auAia7LE.dpuf گاهك: هنر خوار شد٬ جادويي ارجمند

جمعه، اردیبهشت ۰۲، ۱۳۹۰

هنر خوار شد٬ جادويي ارجمند

اين فيلم را يكي از دوستانم برايم فرستاد براي خنده. يكي از اين برنامه‌هاي آشپزي صدا و سيماست كه طرف دارد آموزش پخت پيتزا مي‌دهد. بعد يكي از بينندگان زنگ مي‌زند و مي‌پرسد چرا خمير پيتزايي كه در خانه درست مي‌كند٬ هيچ وقت خوب از آب درنمي‌آيد. لابد منظورش اين است كه ايراد كارش را بداند كه مثلن آردش كم است٬ جوش شيرينش زياد است٬ چه‌ش است كه به خوبي خمير پيتزاهاي بيرون نمي‌شود.

جواب آشپز اين است (نقل به مضمون نمي‌كنم٬ دقيقن عين جوابش را اين‌جا مي‌آورم):

"من يك چيزي را مي‌خوام بگم كه اميدوارم بينندگان عزيز و حضار كه اين‌جا تشريف دارند٬ اين را تصور نكنند كه من خداي ناكرده مي‌خواهم تظاهر كنم. ولي خميري كه من درست مي‌كنم و خوب مي‌شه٬ با وضو گرفتن خوب مي‌شه. يعني انرژي مثبتي كه به اين خمير مي‌ديم. اين خيلي مهمه بينندگان عزيز..."

چند وقت هم پيش هم يك ويديو ديده‌ بودم كه يك آخوندي آمده بود در تلويزيون و براي ترك سيگار به بينندگان توصيه مي‌كرد كه شب٬ قبل از رفتن به خانه براي همسر خود پسته بخرند. دليلش هم از نظر ايشان اين بود اگر شما به زنتان پسته بدهيد بخورد٬ شب در رختخواب بهتان حال اساسي مي‌دهد و در نتيجه ديگر شما نيازي به سيگار كشيدن نخواهيد داشت. باور نداريد٬ اين هم لينكش.

شما را نمي‌دانم. ولي من يكي كه باورم نمي‌شود همه‌ي اين‌ها تصادفي باشد. يعني عقلم قبول نمي‌كند خرافه‌پرستي و تظاهر و دورويي تا اين حد همه چيز و همه جاي ما را فرا گرفته باشد. توضيحي هم ندارم كه چرا كار به اين‌جا كشيده است و اصلن نمي‌توانم نظري درباره‌ش بدهم. بهترين حدسي كه مي‌توانم بزنم اين است كه پشت پرده‌اي٬ جايي مسابقه‌اي ترتيب داده شده است كه در آن هر كس بيشتر دروغ بگويد و بيشتر تظاهر كند و جانماز آب بكشد و دين و ايمان مردم را به شوخي و مسخره بگيرد٬ امتياز بيشتري مي‌برد. مثل قلك٬ هر دروغي كه گفته شود٬ هر خرافه‌اي كه رواج داده شود يك امتياز به حساب فرد واريز مي‌شود. بعد اين امتيازها را جمع مي‌زنند و احتمالن ماه به ماه همراه يارانه‌ها به حساب فرد دروغگو و متظاهر پرداخت مي‌كنند. نمي‌دانم اين مسابقه كجا ترتيب داده شده است و شرايط ورودش چيست. ولي مي‌دانم طرفدار زياد دارد و عوايدش هم آن چنان كه به نظر مي‌رسد بدك نيست.

آخر هيچ كس آن دور و بر نيست كه به اين آشپز مشنگ بگويد٬ فلان فلان شده٬ اگر اين كه تو مي‌گويي درست باشد٬ پس بايد بگوييم تمام كاركنان آشپزخانه‌هاي ايتاليايي دائم‌الوضو هستند كه خميرشان اين ‌قدر خوب از آب در مي‌آيد و پيتزا و لازانياشان اين‌قدر خوشمزه مي‌شود. آخر اين چه استدلالي است؟ تو آشپز هستي يا مسؤول پاسخ‌گويي به سؤالات شرعي بينندگان؟ يا از آن آخوند بپرسد در كجاي دنيا آدم به زنش پسته مي‌دهد كه حال بيشتري بدهد؟ اين چه توهيني است آخر؟

آدم حالش به هم مي‌خورد از اين همه ريا و تظاهر و نفاق و خرافه‌گرايي. از اين همه بي‌حرمتي به مقدسات و بازي و شوخي با اعتقادات مردم. از جامعه‌اي كه آشپزش به سوال شرعي جواب مي‌دهد و آخوندش مؤسسه‌ي ترك اعتياد باز مي‌كند.

۱۰ نظر:

  1. آدم!!! حالش بهم می خورد...

    پاسخحذف
  2. این چه حرفیه میزنی اویس؟؟؟ یعنی اگر زنی به رابطه زناشوییش اهمیت بده بدکاره (یا به قول تو آن کاره) است؟
    درسته که یارو یه حرف مفتی زده، ولی شایدم راست گفته. شاید مرده اینقدر زنشو تحویل نگرفته بوده که وقتی یک بار براش یه مثلا هدیه ای گرفته رنه ذوق مرگ شده!
    البته به عنوان یک سیگاری، فکر نکنم که سکس به ترک سیگار کمکی بکنه. اینو کاملا زر زده. اما شما به این قسمت توجه کن که باید به زنتون محبت کنید."
    به زن ها هم نگو آن کاره. آگر هم کسی آن کاره باشد، خوب شغلش است و حق دارد که خودش شغلش را انتخاب کند. و ما حق نداریم قضاوت کنیم.

    پاسخحذف
  3. اما اویس دردناک تر از همه اینه که هنوز هم بعضیا به این چیزا باور دارند اخه یکی نیست به اشپزه بگه اگه وضوت یهو وسط آشپزی باطل بشه انوقت تکلیف خمیر چی میشه, این انرژی مثبت که ازش حرف می زدی احتمالاً .....

    پاسخحذف
  4. نهان گشت کردار فرزانگان
    پراگنده شد کام دیوانگان

    هنر خوار شد جادویی ارجمند
    نهان راستی آشکارا گزند

    اویس من یه چیزی مثل سیستم امتیازدهی و حلقه های دسیسه و توطئه نمی بینم. اشتباه از اون جاست که فکر می کنیم همه دنیا در سال 2011 هستند. در واقع بعضی ها در سال 1390 هستند! خیلی ها واقعا توسعه فکری پیدا نمی کنند. مشکل هم وقتی شروع می شه که اونها بخوان برای همه تصمیم بگیرند که البته اتفاق شایعیه:

    فلک به مردم نادان دهد زمام مراد
    تو اهل فضلی و دانش همین گناهت بس

    پاسخحذف
  5. پسته رو اون اقاي آخوند جالب اومد، فكر كنم اون جوك معروف رو تازه شنيده بود،صحبت نازنين خانم هم همتين است البته براي فردي كه زندگي مشترك معمول دارد، فرض كن اين اقاي آخوند چهار زن عقدي و چهل صيغه داشته باشد، آن وقت مجبور است از حربه‌هايي مثل پسته استفاده كند، تازه ممكن است يكي از اين چهل و چهار نفر از بادام هندي خوشش بيايد

    پاسخحذف
  6. توجهتان را جلب مي كنم به سخنان يك آخوند درباره تولد آقا!

    پاسخحذف
  7. مشکل جهل هست. ببینید مردم خودشون واقعا یه جوری الینه شدن که دیگه قدرت تشخیص ندارن .. بدبختی بزرگتر از این نیست

    پاسخحذف
  8. مشکل جهل هست. ببینید مردم خودشون واقعا یه جوری الینه شدن که دیگه قدرت تشخیص ندارن .. بدبختی بزرگتر از این نیست

    پاسخحذف
  9. راتش را بخواهی اویس جان، من فکر می کنم این تظاهر و خرافه گرایی قرنهاست که در مملکت ما هست. امروزه به یمن وجود تلویزیون و اینترنت است که من و تو می بینیم. والا قبلا هم بوده، عمومی نبوده، روی سطح نبوده. همین.

    پاسخحذف
  10. دانشجوي دكتراي حقوق بين‌الملل هستید؟ بدون تحقیق کافی، با دیدن یک فیلم تقطیع شده و بدون اطلاع از موضوع برنامه، حکم صادر می کنید؟ اون آخوند داره در یک برنامه ی مربوط به اعتیاد به مواد مخدر حرف می زنه. میز کناری هم یک مجری و یک کسی نشسته که ترک کرده. بحث اعتیاده.
    ایشون گفت: "گل" بگیر و پسته. (به جای این همه دود سیگاری که تحویل زنت دادی حالا گل ببر و پسته). آخوند نگفت این کارو که بکنی زنت در عوض اون کارو میکنه.
    خود یارو اومده تعریف کرده که زنم از من پذیرایی کرد به گرمی.
    در تعجبم از شما و در تعجب بیشتری هستم از بیشتر نظر دهندگان! همین فیلم تقطیع شده هم انگار درست ندیدند که این طور نظر دادند.

    پاسخحذف