- See more at: http://blogtimenow.com/blogging/automatically-redirect-blogger-blog-another-blog-website/#sthash.auAia7LE.dpuf گاهك: كوكوسبزي

چهارشنبه، آبان ۲۶، ۱۳۸۹

كوكوسبزي

يك راهش اين است كه حجم مواد كوكوسبزي را آن‌قدر زياد كنيد كه ضخيم شود و مواد داخلش به جاي اين‌كه سرخ شوند٬ بپزند. بعد هم در تابه را محكم بگذاريد و كوكوسبزي آن‌قدر آن داخل عرق كند و آب‌پز شود كه دست آخر يك چيز خميري كت و كلفت و شل و ول دست‌گيرتان شود.

راه ديگري هم هست. موادش را كمتر كنيد٬ يا اگر حجم مواد‌تان زياد است در دو تابه‌ي جدا از هم تقسيم‌شان كنيد كه نازك شود. لازم نيست روغنش زياد باشد. ولي اگر ديديد غذا بي‌روغن مانده است و دارد مي‌سوزد٬ چند قطره روغن زيتون بر روي آن بچكانيد. (روغن زيتون نبايد مستقيم براي سرخ كردن به كار رود. ولي مي‌تواند در جريان كار به غذا اضافه شود.) حالا ديگر در تابه را هم آن‌قدر چفت نكنيد. بگذاريد نيمه‌باز باشد و كمي هوا بگيرد. بعد كه يك طرفش آماده شد و برش گردانديد٬ در را كلن برداريد و بگذاريد برشته شود. من چون خيلي برشته دوست دارم٬ مي‌گذارم كمي٬ تنها كمي٬ ته بگيرد. شما مختاريد.

باقي چيزها را كه خودتان مي‌دانيد. زرشك و مغز گردوي خرد شده و اين داستان‌ها. فقط اگر مثل من از سبزي خشك استفاده مي‌كنيد٬ حتمن قبلش خيسش كنيد و بگذاريد نيم ساعتي نم بگيرد و آب به خوردش برود تا مثل سبزي تر و تازه بشود. فلفل سياه و نمك فراموش نشود. سالادي چيزي هم بزنيد تنگش و حالش را ببريد.


خلاصه اين‌كه خواستم بدانيد دو راه براي درست كردن كوكوسبزي‌ وجود دارد و دومي به صواب نزديك‌تر است. از من مي‌پرسيد٬ اولي‌ها همان خسر الدنيا و الآخرة هستند. حالا آخرتشان را نمي‌دانم. ولي در دنيا كه طعم كوكوسبزي برشته را از دست داده‌اند.


۳ نظر:

  1. به به آشپزی اینا خوبه مرسی

    پاسخحذف
  2. فکر کنم تو هم کلی شکمو هستی اویس جان، به ظاهرت نمی خوره!!!
    البته این خصلت شما مرداس

    پاسخحذف
  3. من یه پیشنهاد براتون دارم البته شما در آشپزی صاحب نظری .. از اونجای که شما کوکو سبزی برشته دوست داری بهتره به جای زرشک که در زمان برشته شدن سریع می سوزه و مزه تلخ به غذا میده از پودر انار استفاده کنید جون یه ترشی خوبی یه کوکو میده و هم در زمانه برشته شدن تغییر رنگ نمیده

    پاسخحذف