- See more at: http://blogtimenow.com/blogging/automatically-redirect-blogger-blog-another-blog-website/#sthash.auAia7LE.dpuf گاهك: با این معزهای آکبندمان

پنجشنبه، بهمن ۱۲، ۱۳۹۱

با این معزهای آکبندمان

یا امام حسین. اوضاع خیلی داغون‌تر از آن چیزی‌ست که فکرش را بکنیم. عکس یک خانمی را گذاشته‌اند و زیرش هم نوشته‌اند اگر عکس را لایک کنید و در کامنت عدد ۵۵ را وارد کنید، اتفاق جالبی می‌افتد. به همین روز عزیز قسم، با همین چشمان خودم دیدم که تا دیشب بالای ۳۸ هزار نفر این دستورالعمل را اجرا کرده و منتظر مانده بودند که چه می‌دانم لابد خانم براشان عربی برقصد.
ساده نبینیم این قضیه را. یعنی به همین راحتی، از این‌همه آدم، یکی‌شان حاضر نشد لحظه‌ای فکرش را به کار بیندازد که آخر لایک زدن و کامنت گذاشتن چطور ممکن است تغییری در عکس بدهد و اصلا چه کسی این بازی را راه انداخته است و چه منفعتی نصیبش می‌شود از این لایک‌ها و کامنت‌های مفتی من و شما. نمی‌خواهم موضوع را فلسفی کنم حالا. ولی حقیقتا در نوع خودش هولناک است و ترس می‌اندازد در دل آدم. این‌که در همین دور و بر خودمان، اینهمه آدم –و لابد در دنیای واقعی صدها و هزارها برابر آن- آدم‌هایی هستند که حاضر نیستند کمترین کاری از مغزشان بکشند و کمترین زحمتی به خودشان بدهند که صحت و سقم چیزی را –ولو در حد ظاهرش- دریابند.
جهت مزید اطلاع، این ملت ۳۸ هزار نفری –یا چه می‌دانم، خدا نفری- طلایه‌دار و سردسته‌ی همان کسانی هستند که وقتی صحبت از هوش و استعداد ایرانی‌ها می‌شود، رگ گردنشان ورم می‌کند که ایرانی‌ها باهوش‌ترین مردم جهان هستند و از این مزخرفات. راست می‌گویند البته. هوش و مغز خودشان را دیده‌اند که این حرف را می‌زنند.

چند نکته:
۱) یادداشت مفصلی در همین باره نوشته‌ام و این که هدف عکس‌ها و لینک‌های اینطوری چیست و لایک‌ها و کامنت‌هایش کجا می‌رود و چه شیادهایی را از این بازار منتفع می‌کنند. حالا می‌فرستمش جایی برای چاپ یا همینجا منتشرش می‌کنم.
۲) این وب‌سایت گمانه که در فیس‌بوک هم با نام ستاد مبارزه با چرندیات فعالیت می‌کند، کارشان خیلی خوب است. البته گاهی هم زیاده‌روی می‌کنند، اما هر چه هست، خوب پته‌ی بعضی چیزها را روی آب می‌ریزند.
۳) الان دیدم که تعداد لایک‌ها و کامنت‌های عکس، عدد ۴۶ هزار را رد کرده است. همه‌شان هم در کامنت نوشته‌اند ۵۵ لابد به امید این‌که خانم توی عکس یک چیزی از خودش نشانشان دهد که محظوظ شوند. یا خود خدا.
۴)‌ یعنی جانورهایی هستیم برای خودمان. ۴۶ هزار نفر که عکس را لایک و کامنت کرده‌اند، هیچ. بعد می‌بینی لابه‌لای کامنت‌ها، یک خانم ژیگولی هم نوشته‌است ۵۵ و بعد ۲۰-۳۰ نفر آقا هم آمده‌اند کامنت این خانم را لایک کرده‌اند. دارالمجانین مگر کجاست؟ نه، شما بگویید کجاست.

۱۰ نظر:

  1. مغزهای آکبند که چه عرض کنم. مغزهای گوزیده بهتره.

    پاسخحذف
  2. این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.

    پاسخحذف
  3. یا مغزهای پکیده

    پاسخحذف
  4. البته این مورد فقط در مورد هموطنانمون نیست. نمونه خارجیش رو هم من دیدم دقیقا با همین وضع و تعداد کامنت بیشتر.

    پاسخحذف
  5. همونطور که کامنت دهندهء بالایی گفت، این موضوع تنها در ایرانیها دیده نمیشه. اصلاً این موضوع در ابتدا در یک صفحهء غیر ایرانی فیسبوک آغاز گشت که تعداد لایکهاش به میلیون میرسید. انسانهای ساده و زودباور همه جا وجود دارند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. koosh? ye nemooneye khaarejisho link bezarid bebinim

      حذف
    2. لینک رو الان ندارم، ولی من برای نخستین بار پیش از اینکه در صفحه های ایرانی رایج بشه، در یک صفحهء خارجی دیدم.

      حذف
  6. اگر سر یکی از کلاسهای من بیایی متوجه می شوی مغز آکبد یعنی چه!!!!!!
    جزوه 200 صفحه ای را یا اصرار دانشجوها به 70 صفحه! تقلیل دادم کلی سر و تهش را زدم
    تازه این بهترین حالت ماجرا بود! دانشجوها که تازه جزوه بدستشان رسیده بود و متوجه شده بودند مغزشان گنجایش این اطلاعات را ندارد 3 هفته با من چانه زدند که استاد سئوالات امتحانی را بما بده!!!!!!!!!
    خلاصه هیچی منم که کاملا مستاصل شده بودم حدود 50 سئوال طرح کردم بهشون دادم گفتم سئوالات را از اینها خواهم داد........
    روز امتحان غوغایی بود ........ چرا؟ چونکه اندکی صورت سئوالات را تغییر داده بودم،
    کلا از تدریس و این چیزها ناامید شدم
    متوجه شدم این رویه درس نخواندن و آکبند گذاشتن مغزهای بی مغز منحصر به کلاس من نبوده و دانشجویان میگفتند که تقریبا اکثر اساتید سئوالات امتحانی را به دانشجویانشان می دهند که این نوگل ها و امیدهای آینده! خدای نکرده به مغزشان فشاری بیاید و بدون زحمت نمرات درخشان بگیرند و لابد ایران گلستان تر بشود!!!!!!!!!!
    چه انتظاری دارید آقا؟!!!!!!!

    پاسخحذف
  7. خیلی بد بینانه است، تمایل آدمی به اعتماد کردن است و راست پنداری اعمال و گفتار دیگران.البته شعور هم خوب چیزی است ولی کلا داره جا می افتده که به هر حرفی شک کنی و الا تا دسته نشونده بهت.

    پاسخحذف
  8. گاهی وقتها هم از عکس کودکهایی که تا خرخره کتک خورده اند رو برای لایک جمع کردن میذارن و میگن مخالفین کودک آزاری بکوب لایکو !!! جالب اینه که همه شروع میکنن به لایک کردن !

    پاسخحذف