- See more at: http://blogtimenow.com/blogging/automatically-redirect-blogger-blog-another-blog-website/#sthash.auAia7LE.dpuf گاهك: بهداد سليميِ وزنه‌بردار

دوشنبه، آبان ۲۳، ۱۳۹۰

بهداد سليميِ وزنه‌بردار

اين هم‌ولايتي ما –بهداد سليمي- كه ركورد رضازاده را شكست و خدا كيلو وزنه را بالاي سرش برد و افتخار ملي شد٬ دمش گرم. كارش درست. نفسش حق. ولي خدا وكيلي باز اشتباه گذشته‌مان را تكرار نكنيم كه او را از آن‌چه هست بالا و بالاتر ببريم و ازش قهرمان تاريخي بسازيم و تختي دوم بناميمش كه اگر فردايي پس‌فردايي عشقش كشيد برود تبليغ فلان بنگاه معاملات ملكي را در دبي يا نمي‌دانم كجا بكند كه ملت تشويق شوند پول مملكت را ببرند جاي ديگر خرج كنند٬ بخورد توي پوزمان و كنف شويم. كت و شلوار نپوشانيمش و ميز و عنوان رياست فدراسيون فلان و بهمان را بهش ندهيم كه اگر دو روز بعد گندش درآمد كه آقاي قهرمان ملي كارانه و پاداش ميليوني براي خودش و رفقايش رد كرده است٬ ندانيم چطور بايد قضيه را جمع و جور كنيم.
آدم‌ها را در همان قد و قواره‌ي واقعي‌شان ببينيم. در همان‌ جايگاه حقيقي‌اي كه دارند. بپذيريم آدمي كه هزار كيلو را بالا سرش مي‌برد و همه‌مان را خوشحال مي‌كند٬ وقتي پاي فهم و درك و تحليل اجتماعي و سياسي و منافع مالي و شخصي‌اش به ميان مي‌آيد٬ لزوما همان قهرمان ملي‌اي نيست كه ما مي‌شناسيم. مي‌شود يكي مانند خودمان٬ پايين‌تر يا بالاتر شايد. كه اگر غير از اين مي‌بود٬ همه‌ي ورزشكاران بايد مي‌شدند تختي٬ كه نشدند.
جاي درست هر آدمي را بشناسيم و به خودش هم بشناسانيم. اگر قهرمان وزنه‌برداري است٬ امكانات لازم را برايش فراهم كنيم كه بهتر تمرين كند و افتخارات بيشتري برايمان بياورد. وقتي هم سنش بالا رفت٬ با عزت و احترام بازنشستش كنيم و بگذاريم جوان‌ترها از تجربه‌اش استفاده كنند. وگرنه نشاندن قهرمان وزنه‌برداري در مقام تصميم‌گيري‌هاي مديريتي و استفاده ازش در تبليغات رياست‌جمهوري و اين كارها نتيجه‌اش همين مي‌شود كه يك‌جايي بالاخره گندش دربيايد.
در واقع تقصير آن‌ها نيست. ما هستيم كه در مسيري قرارشان مي‌دهيم كه يك روزي گندش را دربياورند.

۲ نظر:

  1. من طرفدار این ورزشکارها نیستم رضازاده هم از چشم مردم به اندازه کافی افتاده ولی شعار نده ، می گیم یکی از این مدیریت ها رو برای شما میهن پرست واقعی نگه دارند.

    پاسخحذف