- See more at: http://blogtimenow.com/blogging/automatically-redirect-blogger-blog-another-blog-website/#sthash.auAia7LE.dpuf گاهك: پيتزا مخلوط و قارچ و مرغ

پنجشنبه، خرداد ۱۹، ۱۳۹۰

پيتزا مخلوط و قارچ و مرغ

من خودم را درگير خمير و پنير پيتزا و آب گوجه‌فرنگي و اين چيزها نمي‌كنم. در واقع اين مراحل كار را به طور كامل برون‌سپاري و خيال خودم را راحت كرده‌ام. به اين ترتيب كه به جاي اين‌همه دردسر٬ از سوپر ماركت يك پيتزا مارگريتا مي‌خرم و خلاص. خودش خمير و پنير و آب گوجه فرنگي را دارد و من فقط بايد مخلفاتش را به طبع خودم اضافه كنم. كمي ژامبون و فلفل دلمه‌اي ريز شده به همراه قارچ ورقه‌ورقه شده رويش خالي مي‌كنم و مي‌گذارمش توي فر. حرارت 200 درجه براي 15 تا 20 دقيقه و مي‌شود پيتزاي مخلوط.

گاهي كه بيشتر به فكر سلامتيم هستم٬ دور ژامبون را قلم مي‌گيرم و به جايش تكه‌هاي مرغ مي‌گذارم. قارچ هم كه جاي خود دارد؛ ولي در اين شيوه ديگر فلفل دلمه‌اي نمي‌ريزم. مي‌شود پيتزاي قارچ و مرغ.

اسباب شرمندگي. اين پيتزاي دومي را كمي دير كشيدم بيرون٬ گوشه‌اش نيم‌سوز شد. البته براي من كه برشته دوست دارم بد هم نشد.

نكته‌ي كليدي و مهم اين‌كه سس كچاب را هم با سس تند TABASCO مخلوط مي‌كنم تا تندي موردنظرم حاصل شود: نه آن‌قدر تند كه غذا از گلوي آدم پايين نرود٬ نه آن‌قدر شيرين كه هيچ خاصيتي نداشته باشد. چيزي در ميانه.


پيتزاي مخلوط٬ پيتزاي قارچ و مرغ٬ سس نيمه‌تند. با همين چيزها خودم را سرگرم مي‌كنم. به قول حسين پناهي٬ اين‌چنين مي‌گذرد روز و روزگار من.

۴ نظر:

  1. آن هم از عمر شبی بود که حالی کردی!
    نوش جان!

    پاسخحذف
  2. اویس جان بیشتر به فکر سلامتیت باش
    اینو بخاطر آخرین باری که دیدمت میگم
    همیشه خوش باشی

    پاسخحذف
  3. میبینم که رفتی خارجه و به همجنس بازی رو آوردی. به هر صورت زیاد سوسیس نخور گیر میکنه.

    پاسخحذف
  4. ناشناس عزيز
    ارتباط اين پست را با همجنس‌بازي و اين حرف‌ها نفهميدم. كاش بيشتر توضيح مي‌دادي. در مورد سوسيس هم همين‌طور.

    پاسخحذف