- See more at: http://blogtimenow.com/blogging/automatically-redirect-blogger-blog-another-blog-website/#sthash.auAia7LE.dpuf گاهك: مرغ‌پزون 3

شنبه، اردیبهشت ۱۰، ۱۳۹۰

مرغ‌پزون 3

اين ديگر آخر سادگي است. يعني اصلن هيچ كاري ندارد. پوست مرغ را بكشيد٬ چربي‌هايش را جدا كنيد. 4-5 تا سيب‌زميني را هم خوب بشوريد و بعد با پوست ورقه‌ورقه كنيد. بعد همه‌شان را در يك ظرف با زردچوبه و نمك و فلفل و روغن‌زيتون به هم بزنيد. من يك پودري هم از فروشگاه گرفته‌ام كه مخصوص مرغ است و آن را هم مي‌زنم تنگش. چيز خاصي نيست. حتمن مشابه‌ش در ايران هم پيدا مي‌شود. بعد همه‌ش را با هم خالي كنيد در ظرف پيركسي چيزي و بدون آن‌كه سرش را بپوشانيد بگذاريد در فر٬ حرارت 200 درجه. برويد و تا نيم‌ساعت ديگر آن دور و بر پيدايتان نشود. بنشينيد به گودربازي٬ فيس‌بوك‌بازي٬ هرچه. من رفتم فروشگاه براي فردا كه تعطيل است خريد كنم.

بعد نيم‌ساعت كه برگشتيد٬ فر را بگذاريد در حالت گريل و 5 دقيقه‌ي ديگر هم صبر كنيد. حالا لحظه‌ي موعود است؛ خوش‌رنگ و خوش‌مزه و مغزپخت. مي‌توانيد با سس كچاب بخوريدش. راه سالم‌ترش هم اين است كه از همان ابتدا كم نمك درستش كنيد و موقع خوردن سس سويا بزنيد. ديگر سليقه‌اي‌ست اين‌جاي كار.

مي‌بينيد كه مدام اين مرغ‌پزون‌هاي من به سمت ساده‌تر شدن پيش مي‌روند. به اميد روزي كه تنها با نگاه به يك مرغ زنده٬ سرش بريده٬ پرش كنده٬ شسته و تميز شده٬ همراه با باقي مخلفات و ادويه‌جات در فر قرار بگيرد و راس نيم ساعت خودش گريل را روشن كند و پنج دقيقه‌ي بعدش هم از داخل فر آدم را صدا بزند كه وقت خوردنش رسيده است.

گاهك٬ اولين وبلاگ تخصصي ساده‌سازي شيوه‌هاي مرغ‌پزون٬ شما را به تماشاي اين عكس دعوت مي‌كند.

پ.ن.1. اين شيوه مناسب كساني‌ست كه مثل من همه‌چيز را برشته ترجيح مي‌دهند. بنابراين اگر مرغ را نرم و پخته دوست داريد٬ از همان ابتدا سر ظرف را با آلومينيوم بپوشانيد٬ آن 5 دقيقه گريل آخر را هم بي‌خيال شويد. خودش نرم مي‌شود.

پ.ن.2. براي مرغ‌پزون 1 به اين‌جا و براي مرغ‌پزون 2 هم به اين‌جا مراجعه فرماييد.

۳ نظر:

  1. فکر می کنم این ساده سازی تا جایی پیش می ره که با فکر کردن به تنها!! مرغ و ادوبه سیر می شی!!

    پاسخحذف
  2. نوش جونت اویس جان ولی خودمونیم خیلی مرغ دوست داری ها
    عاشق این مرغ پزونهات هستم

    پاسخحذف
  3. آقا این پیازی، سیری، برگ بویی لازم نداره؟ اونوقت بوی زهم (املاش درسته؟) نمیده؟

    پاسخحذف