- See more at: http://blogtimenow.com/blogging/automatically-redirect-blogger-blog-another-blog-website/#sthash.auAia7LE.dpuf گاهك

چهارشنبه، دی ۰۸، ۱۳۸۹

مدتي است در گودر باب شده است به كرات كلمات ركيك را براي خنداندن و شيريني بيشتر يادداشت به كار مي‌برند. يعني اصلن به نظرم فحش و كلمه‌هاي ناجور عصاي دست برخي يادداشت‌نويس‌هاي كوتاه شده است و خودشان هم آن را نوعي كاردرستي و باحال بودن به حساب مي‌آورند. مثال:

ژانر

اینایی که هر چیز دم دستی و کیـ...ی رو تو یه گفتگوی دونفره می پرسن برای اینکه نشون بدن باهوشن.

(حذف از من است. نويسنده كلمه‌ي كامل را آورده است.)

خواستم بگويم من يكي كه خوشم نمي‌آيد از اين شيوه. حالا نه اين‌كه خودم آدم خيلي مودبي باشم و نازك‌تر از گل از دهانم درنيايد. ولي با هر حساب و كتابي و در هر فرهنگ و مرامي٬ رعايت حدي از عفت كلام زيباتر است. البته اين را هم مي‌فهمم كه گاهي و جايي به واقع مي‌طلبد كه نويسنده كلمه‌ي ركيكي را دقيقن و بدون حاشيه‌روي بياورد. اما وقتي اين گاهي تبديل مي‌شود به هميشه و عادت٬ به نظر مي‌رسد نويسنده مي‌خواهد طنز ضعيف يا نداشته‌اش را با آوردن فحش و اين‌جور چيزها خنده‌دار كند كه البته نتيجه‌اي هم نمي‌دهد.

خواستم بگويم اين حد از بي‌پردگي و شيوه‌اي را كه دارد از پي آن باب مي‌شود٬ من يكي كه نمي‌پسندم.

۳ نظر:

  1. اویس جون، کوتاه نویسی بد نیست، استفاده از کلمات رکیک بد نیست، نوشتن از اتفاقات روزمره بد نیست،بی پرده گی بد نیست، همه اینا رو اگه درست به کار ببری میتونن یه نوشته خیلی خنده دار، یه متن خیلی راحت و آشنا یا اصن یه وبلاگ خوب بسازن. کلی حکم نده؛دومین باریه که میخونم اینطور نظر میدی. خیلی سبکها تو فضای مجازی متولد میشن گل میکنن و بعد بقیه میان میرینن توش؛ تو چرا همه اش میری اون آخری ها رو میخونی؟
    پ.ن. خیلی چاکریم

    پاسخحذف
  2. متولد میشن گل میکنن و بعد بقیه میان می...ن توش
    (حذف از من است. نويسنده كلمه‌ي كامل را آورده است.

    پاسخحذف
  3. متولد میشن گل میکنن و بعد بقیه میان می...ن توش
    (حذف از من است. نويسنده كلمه‌ي كامل را آورده است.

    پاسخحذف