- See more at: http://blogtimenow.com/blogging/automatically-redirect-blogger-blog-another-blog-website/#sthash.auAia7LE.dpuf گاهك: حرف بزن پدرآمرزيده

دوشنبه، آذر ۲۲، ۱۳۸۹

حرف بزن پدرآمرزيده

مي‌گويم: خب چرا همين حرف‌ها را –كه داري به من مي‌گويي- مستقيم به خود سيامك نزدي كه از ناراحتي‌ات باخبر شود؟
مي‌گويد: چرا! اتفاقن من هم از طريق آقاي علي‌زاده كه با برادر سيامك رفاقت دارد٬ به برادرش پيغام دادم به سيامك بگويد كه فلاني از شما مكدر است. (فلاني كه مي‌گويد٬ منظور خودش است.)

بعضي آدم‌ها هيچ حدي از صراحت و رودررويي در ذهنشان وجود ندارد. پيچيده‌اند و گمان مي‌كنند هرچه پيچيده‌تر باشند اوضاع و احوال بهتر خواهد شد. بلد نيستند مستقيم حرفشان را بزنند٬ يا بلدند و گمان مي‌كنند بهتر است با واسطه پيامشان را برسانند. يارو حاضر است از طريق آقاي عليزاده به برادر سيامك پيغام بدهد كه به خود سيامك بگويد فلاني ازش دلگير است٬ ولي خودش رودررو اين را به سيامك نگويد. ده نفر اين وسط از اين كدورت و دلخوري باخبر شوند كه چه؟ آقا نمي‌خواهد حرفش را مستقيم بزند. آخرش هم معلوم نيست پيام اصلن به سيامك برسد يا نه. شايد علي‌زاده نتواند پيام را درست به برادر سيامك برساند. شايد هم برادر سيامك يادش برود به سيامك بگويد. هزار تا شايد ديگر.

بابا٬ پاشو برو حرفت را بزن. زورت مي‌آيد خودت را تكان بدهي؟ زنگ بزن و بگو. نامه بده. ايميل بده. تلگراف و تلكس بزن. خلاصه اين كه حرف خودت را خودت بزن.

۸ نظر:

  1. بحث زور آمدن و اين حرفها نيسست. این جزئی از فرهنگ ماست. جزء اشتباه آن.
    به جاي اينکه حرفمان را مستقيم و روراست به طرف مقابلمان بزنيم، به تلويح و ايما و اشاره و يا استفاده از ديگران روي مي آوريم.

    پاسخحذف
  2. اين مطلبت به کدوم کوچه پس کوچه گاهک برمي گشت، دل نوشت بود يا همين جوري يا .....؟؟ مثل سيامک زيادند افسوس .

    پاسخحذف
  3. اين مطلبت به کدوم کوچه پس کوچه گاهک برمي گشت، دل نوشت بود يا همين جوري يا .....؟؟ مثل سيامک زيادند افسوس .

    پاسخحذف
  4. :)
    من كه استاد رودررو گفتنم، آنقدر بابت اين كار ملامت شده‌ام كه ...
    بسياري تشويق به رودررو گفتن مي‌كنند، ولي خودشان را مستثنا مي‌دانند و سرآخر مي‌گويند: كاش اين طوري نمي گفتي!!

    البته من كه از رو نمي‌روم ;)

    پاسخحذف
  5. جدي نگير، حتما كدورت و ناراحتي در ميان نيست. اگر بود اين راه پر پيچ و خم براي ذكر نكته اي به دوست را انتخاب نمي كرد!آخه آدم هي فكر كنه كه چه طوري با اين همه واسطه يه حرف رو به يكي بگه !

    پاسخحذف
  6. البته می دونی که این قضیه سلییییقه ایه ;) .....

    پاسخحذف
  7. بله بله! حق با شماست! ؛)

    پاسخحذف
  8. من كه رك ميگم..، همه منو چرا دعوا ميكنن؟

    پاسخحذف