- See more at: http://blogtimenow.com/blogging/automatically-redirect-blogger-blog-another-blog-website/#sthash.auAia7LE.dpuf گاهك: مرغ‌پزون 2

دوشنبه، شهریور ۲۹، ۱۳۸۹

مرغ‌پزون 2

براي آن وقت‌هايي كه دلتان مي‌خواهد همه‌چيز را با هم قاطي كنيد و دست آخر چيز خوشمزه‌اي از آب در بيايد٬ براي آن وقت‌هايي كه دلتان مي‌خواهد همين چيزهاي قر و قاطي را هم به حال خود رها كنيد و برويد دنبال كار و زندگي‌تان و نيم ساعت بعد بياييد و غذا را حاضر و آماده تحويل بگيريد٬ اين يكي را امتحان كنيد:

دو عدد ران مرغ و بالايش* را در يك ظرف پيركس بگذاريد. من معمولن پوست مرغ را مي‌كشم. شما صاحب‌اختياريد.** فلفل دلمه‌اي را رويش به صورت نوار‌هاي دراز ببريد و همه‌ جاي ظرف ولو كنيد. يك عدد كدوي قلمي متوسط را حلقه‌حلقه كرده و همان بلايي را كه بر سر فلفل دلمه‌اي آورديد٬ بر سر آن هم بياوريد. دوعدد گوجه فرنگي و دو عدد پياز كوچك را هم از وسط نصف كرده و رهايش كنيد در ظرف به امان خدا. من روزهايي كه برنامه‌ي جدي يا ملاقات آن‌چناني ندارم كه نگران بوي سير باشم٬ چند حبه سير را هم در آن تكه‌تكه مي‌كنم. در هر صورت سير از مستحبات است و بدون آن هم كارتان راه مي‌افتد. نمك و فلفل (هم قرمز و هم سياه بسته به ميزان تندي‌اي كه دوست داريد) و زردچوبه و آب‌نارنج و روغن زيتون را اضافه كرده و در ظرف را بگذاريد (يا اگر در ندارد با آلومينوم رويش را بپوشانيد) و در فر كه از قبل درجه‌اش را روي 200 تنظيم كرده‌ايد و گرم شده است٬ بگذاريد. بعدش برويد و تا نيم ساعت سر و كله‌تان آن دور و برها پيدا نشود.

http://www.irupload.ir/images/5bep6znjl0vb9z1itw7.jpg

http://www.irupload.ir/images/ncjcr1ap05ev45c7updg.jpg

پ.ن. اين شيوه‌ي طبخ غذا را به صورت كاملن آبدار و مرغ‌ها را به صورت پخته در مي‌آورد. اگر مثل من دوست داريد كه مرغ‌ها كمي برشته شوند٬ كافي است پس از نيم ساعت كه برگشتيد٬ درب ظرف را برداريد٬ درجه فر را روي 250 قرار دهيد و 5 دقيقه‌ي ديگر هم صبر كنيد تا آب ظرف كشيده و روي مرغ‌ها كمي طلايي يا سرخ شود. اگر بدانيد چقدر خوشمزه مي‌شود.


* من نمي‌دانم اسم اين پكيج ران مرغ و بالايش چيست. منظورم اين است كه فقط ران فسقلي خالي نباشد.

** قبول دارم با پوست خوشمزه‌تر مي‌شود. ولي مي‌گويند خوردن پوست مرغ درد و مرض مي‌آورد. چه مي‌دانم. شايد هم بي‌خود مي‌گويند.

*** براي مرغ‌پزون 1 لطفن به اين‌جا مراجعه كنيد.

۳ نظر:

  1. آقاجان! شما اگه زن بگيري و ایشون هم دارای مراتبی در امر خطیر آشپزی باشند، حتماً به مشکل خواهید خورد (مثل ما!) چون احتمالاً سر متد طبخ غذا با هم به اختلافات عدیده خواهید خورد و هیچکدوم از مواضع خودتون کوتاه نمیاید!
    بر حذر باش آقاجان! بر حذر!

    پاسخحذف
  2. من می گم مرغ رو بچین ته قابلمه،بعد پیازو حلقه کن بچین روش،بعد هم هویج و سیب زمینی و گوجه حلقه شده رو به نوبت!
    به قول خودت افزودن چند حبه غوره هم مستحبه!
    بعد تو یه ظرف دیگه رب گوجه،آب نارنج،نمک،فلفل و ادویه رو هم بزن و بریز رو مواد داخل قابلمه.
    با شعله کم بپزه که حسابی جا بیوفته!
    محشر می شه!
    البته اگه کدو و بادمجون و فلفل دلمه ای هم دوست داری می تونی اضافه کنی!
    امتحان کن سرآشپز!

    پاسخحذف
  3. عكس‌اش هم بذاري خوبه

    پاسخحذف