- See more at: http://blogtimenow.com/blogging/automatically-redirect-blogger-blog-another-blog-website/#sthash.auAia7LE.dpuf گاهك: وقتی نماینده‌ي سینمای ایران عرف دیپلماتیک را نمی‌داند

دوشنبه، دی ۲۶، ۱۳۹۰

وقتی نماینده‌ي سینمای ایران عرف دیپلماتیک را نمی‌داند


خبرگزاري فارس لابه‌لاي شادي ايراني‌هاي سرتاسر دنيا از افتخار آفريني‌هاي پي‌درپي اصغر فرهادي٬ عكسي از او را علم كرده در حال دست‌دادن با آنجلينا جولي و نگران اين شده است كه نماينده‌ي سينماي ايران عرف ديپلماتيك را نمي‌داند و با دست دادنش با نامحرم همه‌ي ننگ و ناموس جامعه را به باد داده است. باور نداريد اين هم لينكش!

شاهكاري‌ست براي خودش اين خبرگزاري فارس و ايل و تبارش. بايد طلا گرفتش! يعني حالا همه چيز اين مملكت درست شده و هيچ ايرادي در عرف ديپلماتيكش وجود ندارد٬ جز اين‌كه اصغرش با زن نامحرم مصافحه كرده است؟ يعني حمله به سفارت فلان كشور و نمي‌دانم به كار بردن ادبيات لمپني در مجامع جهاني و انگليسي حرف زدن خنده‌دار علي‌آبادي در اوپك و هزار هزار داستان ديگر٬ همه‌ش منطبق با عرف ديپلماتيك بوده و تنها همين مشكل باقي مانده است كه اصغر دستش به نامحرم نخورد. كدام اصغر؟ همين اصغر فرهادي كه يك‌تنه صد برابر همه‌ي اين بي‌آبرويي‌هايي كه مثالش را زدم٬ براي نام ايران آبرو خريده است.
من پيشنهادم اين است كه خبرگزاري فارس و روزنامه‌ي كيهان (كه هنوز از حرص شادماني واقعي مردم پس از پيروزي ايران بر استراليا در بازي‌هاي مقدماتي سال 1998 دارد آن‌جايش مي‌سوزد) با هم كميته‌ي مشتركي تشكيل دهند به نام "كميته‌ي پيدا كردن ايراد‌هاي بني‌اسراييلي براي تر زدن به شادي‌هاي اندك مردم اين آب و خاك" و اين‌طوري دل خودشان را خنك كنند. خدا را چه ديديد؟ بلكه به بهانه‌ي همين كميته توانستند بودجه‌اي چيزي هم از جايي بتيغند و خرج آن‌جاييشان كنند كه مي‌سوزد. آقايان كه راه گرفتن بودجه‌هاي اين‌چنيني را خوب بلدند!

۱ نظر: