- See more at: http://blogtimenow.com/blogging/automatically-redirect-blogger-blog-another-blog-website/#sthash.auAia7LE.dpuf گاهك: سلام گاهك دات بلاگ‌اسپات دات كام

یکشنبه، فروردین ۰۱، ۱۳۸۹

سلام گاهك دات بلاگ‌اسپات دات كام

در اولين روز از سال 89 ٬ آخرين يادداشتم را در بلاگفا نوشتم و براي هميشه از آن‌جا به اين‌جا كوچ كردم. اين مهاجرت دليل ساده‌اي داشت.

از حدود دو ماه پيش مشكلاتي در ويرايش قالب وبلاگم به وجود آمده بود. به اين ترتيب كه قالب وبلاگ بي‌دليل به حالت پيش‌فرض بازمي‌گشت و وامي‌داشتم كه هر روز چندين بار آن را بازبيني و اصلاح كنم. نامه‌اي براي بلاگفا نوشتم و از آنان درخواست كمك و حل مشكل كردم. به اين نامه هيچ‌گاه جوابي داده نشد. اين اولين نقطه‌اي بود كه مرا دچار ترديد كرد. با خودم فكر كردم حالا كه بحث بر سر موضوع ساده‌اي همچون قالب وبلاگ است٬ دسترسي‌اي به آن‌ها ندارم و براي حل مشكل به دردسر افتاده‌ام. فردا اگر مشكل بزرگ‌تري مثلا براي نوشته‌هاي وبلاگم رخ دهد٬ به كجا بايد دست دراز كنم و از چه‌كسي جواب بخواهم؟ ضمن اين‌كه اصولا پاسخ ندادن به ايميل يك كاربر را چيزي از جنس بي‌احترامي و بي‌اهميت‌شماري مي‌دانم. اين شيوة برخورد بلاگفا را مقايسه كنيد با نمونه‌اي از برخورد وردپرس با كاربرانش كه مدام يادآور مي‌شود كه مثلا:

چنان‌چه با مشكلي مواجه شديد، لطفا با پشتیبانی تماس بگیرید، و ما همه چیز را درست می‌کنیم.

هنوز مطمئن به اين جابه‌جايي نبودم و تنها به قصد كنجكاوي و كسب اطلاع از شيوة كار سرويس‌دهنده‌هاي ديگر به وردپرس و بلاگ‌اسپات سري زدم. بعد تلاش كردم كه با برون ريزي وبلاگم از بلاگفا و درون‌ريزي آن در بلاگ‌اسپات مقايسه‌اي ميان آن‌ها و كارايي‌شان صورت دهم و تصميم نهايي‌ام را بگيرم. اين‌جا بود كه فهميدم بلاگفا مدتي است در پي افزايش مهاجرت كاربرانش به سرويس‌دهنده‌هاي ديگر٬ به صورت غيررسمي و بدون اطلاع‌رساني٬ سيستم برون‌ريزي‌اش را غيرفعال و به ديگركلام كاربرانش را به گونه‌اي زنداني كرده است.

اگر چه با اين اقدام بلاگفا٬ امكان مقايسه ميان دو سرويس‌دهنده را از دست داده بودم٬ اما چه باك كه ديگر نيازي به اين مقايسه نبود. آن‌جا كه كمترين ارزش و احترامي براي كاربرانش قايل نباشد و پايين‌ترين سطحي از امنيت را برايشان فراهم نياورد٬ چه مقايسه‌اي؟

يك نكته مي‌ماند:

با توجه به اين‌كه برون‌ريزي از بلاگفا برايم وجود ندارد٬ برخي از نوشته‌هايم را كه دوست دارم در وبلاگم موجود و در دسترس باشد٬ اين‌جا دوباره منتشر خواهم كرد. پيشاپيش از انتشار دوبارة آن‌ها عذرخواهي و نيز هرگونه شايعه‌اي مبني بر خوردن كف‌گير به ته ديگ و روي آوردن به نوشته‌هاي پيشين را تكذيب مي‌كنم.

خداحافظ گاهك دات بلاگفا دات كام.

سلام گاهك دات بلاگ‌اسپات دات كام.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر